November 10, 2007

SKIK FØLGE ELLER LAND FLY...

Den valgplakat eller valgslogan havde jeg simpelthen ikke set før idag, ikke ville set måske eller et udslag af jeg stadig ikke ser tv. Men jøsses dog: Kan rejsningen på den nationale kLAPHAT blive hårdere?
Endnu engang præsentere prinser og prinsesserne i Dnask Folkeparti deres rendyrkede nazistiske retorik med en valgplakat med et billede (som forøvrigt ikke er taget i Danmark) af muslimske kivnder i burka, hajab, med ovenstående slogan, og det lille aber dabei: vi står fast på de danske værdier. Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. Hvem fanden har givet dem lov til at patenteret danske værdier, hvad er danske værdier, og findes der noget mere ficking deprimerende og kedeligt ureflekteret end det koncesushelvede de påstår de kender den sande værdi af.
Dygtigt ja, men jeg kan fandme snart ikke røre mig for deres utilslørede had og simplemindedness og nazilort, jeg kan ikke længere køre min yndlingstur omkring Hald Sø ved Viborg når jeg er hjemme for at besøge min gamle mor fordi hver gang jeg drejer ind af marguritruten skal jeg tænke på at s y m b o l e t er assimileret af DF.
Det står så tindrende klart at DFs opfattelse af kultur, udelukkende drejer sig om orden, at kultur er lig orden og kontrol, en statisk størrelse der ikke kan røres ved eller udvikles, og alle udefrakommende forsøg på at rocke den lille båd skal skæres ved roden, at udvikling er ondt, at døren skal lukkes godt og grundigt efter dem der har fået, at de bliver inde i deres små triste virkeligheder med fastnaglet tro på at Danmark altid har været et demokrati, at vikingerne tog til England med en fucking ældrecheck og en stak Morten Korch dvder, en flagstang og en klaphat...

Nå men ha et godt valg og held og lykke Danmark. Og ti resten af jer, vi ses på månen.