September 24, 2006

today,
an arabic joke in danish, send to me by Ricardo Torres:

En gammel araber har boet i New York i over 40 år. Han vil gerne plante kartofler i sin have, men han er alene, gammel og svag. Hans søn er i Paris, så den gamle mand sender en mail til ham, hvor han klager sin nød:
"Kære søn, jeg er meget nedtrykt, for jeg kan ikke plante kartofler i min have. Jeg er sikker på, at hvis bare du var her, så ville du hjælpe mig. Hilsen din far"
Den følgende dag, modtager han et svar fra sin søn:
"Kære far, hold dig venligst fra haven. Det er der, jeg har gemt du-ved-nok! Hilsen, din søn."

Klokken 4 om morgenen kommer den amerikanske hær, Marines, FBI, CIA og specialstyrkerne til den gamle mands hus. De går straks i gang med at grave hele haven op, endevender hver eneste kvadratcentimeter, men finder intet. Skuffede forlader de hans ejendom.

Næste dag modtager den gamle mand en ny mail fra sin søn:
"Kære far, jeg håber at din have nu er gravet op, så du kan plante dine kartofler. Det var alt, hvad jeg kunne gøre herfra.
Hilsen Ahmed"